Trzy zupełnie różne pasty, czyli proces socjalizacji a dieta

Już chyba 10 dni nic nie pisałam, a Cośtam mi świadkiem, że jadłam w tym czasie dużo pysznych rzeczy. Ale praca, miłość, znajomi, nauka, zdrowie… lalalalalalaaa… wiosna.

Ale wróćmy do znajomych. Dla wielu osób przechodzących na dietę wegańską, na dietę witariańską jeszcze bardziej lub na jakąkolwiek inną dietę czeka moment, kiedy będzie się musiał zmierzyć z sytuacją towarzyską. Idziemy napić się kawy w porze drugiego śniadania (dżołk!)  – lanczu, oczywiście, i co? Tego nie mogę, bo tu to, tego bo tu tamto. Aż wstyd się pokazywać na mieście… Tutaj wchodzi do gry kombinowanie w pełnej krasie. Po pierwsze, zawsze warto mieć przy sobie jedzenie, na przykład banana – egzotyczny dodatek do kobiecej torebki. Po drugie, większość knajp robi rzeczy na miejscu, więc pewnie zgodzą się na jakieś modyfikacje.

Drugim powszechnym problemem są domowe spotkania towarzyskie. Bo wydziwiasz, a co ty teraz właściwie jesz, co ja mam ci przygotować… i setki innych. Rozwiązanie jest jedno – zrobić coś samemu i pokazać, jakie super może być to, co jemy (oczywiście są diety, w których je się same obrzydliwe rzeczy, ale nie dopuszczam ich do świadomości, bo to idiotyczny pomysł, żeby cierpieć z powodu jedzenia). Ja zrobiłam 3 pasty. Każdy z moich gości wolał inną pastę. Ilu miałam gości?

Stąd ostatnia rzecz, o której chciałam wspomnieć – pasty i dipy. Wrzucam tutaj głównie pomysły na pasty i dipy, bo są one dość sycące i nadają się na sosy do sałatek, nadzienie do wrapów, dodatek to warzyw i owoców. Nie będę przecież pokazywać, że umiem kroić warzywa.

Zdradzę tylko, że wkrótce zamieszczę przepisy na Wielkanocne przysmaki na surowo.

pasta1

Dip ranczerski

Składniki:

150 gram nerkowców

sok z połowy cytryny

1 średni ząbek czosnku

1 łyżeczka koperku

1 łyżeczka szczypiorku

1 łyżeczka natki pietruszki

sól i pieprz

Przygotowanie:

Namoczone nerkowce zmiksować z sokiem z cytryny, czosnkiem, solą i pieprzem. Jeśli dip jest za gęsty, dodać wody. Natkę, koperek i szczypiorek posiekać i wymieszać z resztą.

pasta 3

Pasta z pomidorów z wędzoną papryką

Składniki:

150 gram pestek słonecznika

pół słoika suszonych pomidorów

pół puszki krojonych pomidorów

łyżeczka wędzonej papryki

łyżeczka syropu z agawy/klonowego/cukru/czegokolwiek słodkiego

sól i pieprz

Przygotowanie:

Zmiksować. Done.

pasta 2Pasta z daktyli i orzeszków ziemnych

 

Składniki:

100 gram daktyli

100 gram orzeszków ziemnych

sól

Przygotowanie:

Namoczyć daktyle przez noc (zamiast tego można namoczyć w gorącej wodzie – 20 minut). Orzeszki też moczyć przez ok. 1 godzinę. Zmiksować ze szczyptą soli.

Pasty można podawać z pokrojonymi warzywami lub owocami  . Naszym prywatnym faworytem były surowe brokuły i jabłka.

Jedna myśl na temat “Trzy zupełnie różne pasty, czyli proces socjalizacji a dieta

Dodaj komentarz